Merlin.X De 12 ani în România,
Peste 350 de turoperatori.
Limbă: Polski  Italiano  Român  Lietuvos

Turoperatori  |  GDPR  |  Despre noi   |  Contact
Login:
Sistem rezervări B2B MerlinX
 
Informatii generale Configurare Hoteluri Zboruri GetBooking Tutoriale Formular de comanda Costuri
Frequently Asked Questions

1. Ce touroperatori pot fi rezervati in sistemul de rezervari MerlinX?
In momentul de fata pot fi rezervati 11 touroperatori, din care 6 romani si 5 straini. Lista completa aici: www.merlin-x.ro/touroperatorzy.php

2. Functioneaza rezervarile online si in timp real?
Toate rezervarile sunt in efectuate in timp real. MerlinX este construit si reimprospatat la cateva minute, este bazat pe un sistem "cash" ceea ce inseamna ca puteti cauta o multime de oferte intr-un timp foarte scurt. Rezervarile efectuate primesc confirmarea pe loc.

3. Daca in cautarea de oferte nu doresc sa mai vad oferta anumitor touroperatori ce pot sa fac?
Din tab-ul de "Admin" pot fi selectati touroperatorii care sa fie vizibili si care nu.

4. Pot fi stabilite anumite atributii diferitilor subagenti?
Din tab-ul "Admin" se pot stabilii diferite atributii pentru fiecare subagent(angajat) in parte, putand opta doar pentru afisarea rezultatelor unei cautari, fara posibilitate de rezervare.

5. In cazul in care nu pot efectua o rezervare desi oferta touroperatorului este disponibila, ce masuri pot lua?
In acest caz luati legatura cu touroperatorul pentru activarea codului MerlinX. In cazul primirii unei confirmari a activarii codului iar rezervarea inca nu este permisa luati legatura cu echipa noastra de Suport.

6. Ce masuri trebuie luate daca timpii de raspuns sunt foarte lenti iar informatiile solicitate sunt afisate cu intarziere?
MerlinX ofera timpi de reactie foarte scurti datorita tehnologiei MDS. Daca intampinati astfel de situatii verificati conexiunea le internet, verificati situatia sistemelor touroperatorilor, rulati un anti-virus. In cazul in care problema persista, adresati-va echipei noastre de Suport.

7. De ce apar numele unor hoteluri putin modificate fata de baza de date a touroperatorului?
MerlinX foloseste o denumire unica pentru hotelurile ce se gasesc sub mai multe nume(ex. Vila Alexxis, Hotel Alexxis, Alexxis Hotel; acesta va fi afisat in dreptul tuturor touroperatorilor care opereaza aceasta unitate sub numele de Alexxis) pentru gasirea cat mai rapida a ofertelor si pentru a usura compararea preturilor diferitilor touroperatori.

8. De ce in cazul unor unitati de cazare lipsesc pozele si descrierile?
Acest lucru se intampla deoarece multi touroperatori considera ca acest aspect al produsului turistic nu este atat de important. Echipa MerlinX nu poate si nici nu doreste sa adauge manual poze si descrieri ofertelor, deoarece aceste pot fi ulterior folosite ca proba in cazul unor plangeri.

9. Cum adaug oferte la "Vizualizate" si cum adaug oferte pe Facebook?
Dupa efectuarea unor cautari cu criterii pre-definite se ajunge in pasul 2, Oferte. In aceasta lista pot fi selectate anumite oferte prin actionarea butonului "+". Ofertele selectate vor fi trimise in subsolul paginii de unde exista posibilitatea de a compara oferte, a crea oferte personalizate(aveti la dispozitie mai multe sabloane din care puteti alege), a trimite oferte pe mail, in format PDF, etc. Pentru a putea adauga oferte pe Facebook trebuie sa ajungeti in pasul 3, Detalii Oferta, de unde puteti posta oferta pe pagina agentiei prin actionarea butonului "Adauga pe Facebook". Nu pot fi postate mai multe oferte deodata ci numai cate una.

10. De ce unele oferte au durate diferite in ceea ce priveste rezervarile de tip "Option"?
Duratele depind de modul de functionare al fiecarui touroperator. Valabilitatea si durata rezervarilor de tip "Option" depinde de data pleacarii. Va rugam sa luati in seama faptul ca rezervarile de tip "Option" pentru unii touroperatori(TUI, Neckermann) se transforma in rezervari ferme daca agentul nu le sterge manual din sistem.

11. De ce apar erori in ceea ce priveste preturile?
MerlinX nu introduce preturile ofertelor ci le preia din baza de date a touroperatorului. Daca apar neconcordante in ceea ce priveste preturile semnalati de indata echipa de suport pentru remedierea acestor situatii.

12. De ce sunt afisate oferte indisponibile?
Afisarea ofertelor depinde de frecventa cu care touroperatorii furnizeaza informatii actualizate MerlinX. Sistemul de rezervari se bazeaza pe tehnologia MDS de aceea puteti beneficia de raspunsuri in timp real.

13. Cum pot goli memoria cache a browser-ului folosit?
Memoria cache, in functie de browser, poate fi golita in urmatorul mod:

Internet Explorer
In ordine succesiva:
  • intrati in meniul "Tools/Unelte"
  • selectati "Internet Options"
  • dati click pe tab-ul "General"
  • in "temporary internet files" actionati comanda "delete files"
  • Daca problema persista, repetati pasii de mai sus si reporniti calculatorul.
Firefox
In ordine succesiva:
  • intrati in meniul "Edit"
  • in meniul "Edit" selectati "Preferences"
  • deschideti tab-ul "Advanced" prin actionarea butonului "+"
  • dati click pe "Cache"
  • apasati comanda "Clear Cache"
Chrome:
In ordine succesiva:
  • apasati meniul "Tools" din bara de unelte
  • selectati "Tools"
  • selectati "clear browsing data"
  • in caseta de dialog, selectati acele informatii pe care doriti sa le stergeti
  • folosindu-va de meniul din partea superioara a browser-ului, selectati cantitatea de informatii dorita a fi stearsa
  • apasati click pe "Clear browsing data"
Opera
In ordine succesiva:
  • in bara meniului apasati click pe "Edit"
  • din meniul "File" selectati "Preferences"
  • apasati click pe "History on cache"
  • apasati "Cache"
  • apasati click pe butonul OK pentru a inchide "Preferences"
  • informatii detaliate pot fi gasite pe pagina de suport a browser-ului Opera
  • Sursa: http://www.java.com/en/download/help/webcache.xml
Informatiile de mai sus sunt valabile pentru platformele: Windows 7, Vista, Windows XP, Windows 2000, Windows 2003. Browser: Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera.

14. Computerul intampina probleme in tiparirea formatului PDF. Ce trebuie facut pentru a afisa corect fisierul PDF?
Asigurati-va ca versiunea de Mozilla are adaugat plug-in-ul: Acrobat Reader. Acest Plug-in va permite sa vizualizati sau sa tipariti continutul fisierelor PDF. Puteti downloada acest plug-in, versiunea 7.05: ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/

15. Ce trebuie facut astfel incat Iris Plus de la TUI sa functioneze corespunzator?
Este necesara configurarea corecta a Java pentru TUI Iris Plus. Configurarea sistemului Java: Windows 7/ Vista/ Windows XP / Windows 2000 pentru Mozilla, Internet Explorer, Chrome.

Java SE 7 Runtime Environment (JRE) Update 5 - acesta este un instrument de interpretare cunoscut si sub numele de Java Virtual Machine, ce va permite sa rulati pe calculator si browser diferite programe scrise in limbajul Java. Este un element esential in buna functionare a Iris Plus. Primul pas este sa va asigurati ca nu exista o versiune mai veche Java instalata dupa care puteti trece la urmatoarele aspecte:
  • Descarcati programul Java pentru Windows
    Descarcare si instalare:
    Inainte de a instala programul in modul Online, dezactivati firewall-ul. In anumite cazuri firewall-ul este setat in asa maniera incat respinde toate sistemele, atat automate cat si in modul online, ca de exemplu instalarea Java. Daca firewall-ul nu e corect configurat poate ingreuna descarcarea si instalarea Java. Sfaturi pentru dezactivarea firewall-ului sunt mentionate in manualul. Pentru a descarca si instala cea mai noua versiune de Java fie copiati urmatoarea adresa in browser sau dati un click pe link-ul: http://javadl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=65701
    Dupa instalarea Java, reporniti browser-ul si asigurati-va ca programul este instalat corect.

    Sursa: http://www.java.com/en/download/manual.jsp

  • Cum activez Java in Control Panel?
    Informatiile fac referire la urmatoarele platforme: Windows 7, Vista, Windows XP, Windows 2000, Java versiunea 6.0

    Simptome:
    Aplicatiile nu functioneaza deoarece Java nu este pornit

    Cauza:
    Cel mai probabil in Control Panel nu este configurat browser-ul web pentru Java. Daca Java este instalat dar unele aplicatii inca nu merg, verificati ca browser-ul sa fie activat.

    Solutii:
    Pentru a verifica daca browser-ul e configurat pentru a folosi Java, trebuie mai intai sa deschideti "Control Panel"; apasati "start" si "settings" iar apoi "Control Panel" iar apoi dati click pe "ceasca de cafea" din lista pentru a deschide Java

    Pentru versiunele 6.0 si ulterioare apasati:
    − "start"
    − "Settings"
    − "Control Panel"
    − dublu click pe semnul Java pentru a deschide panoul de control Java
    − In panoul de control Java, apasati "Advanced"
    − apoi apasati "+" de langa "Default Java for browsers"
    − asigurati-va ca este bifata casuta din dreptul numelui browser-ului folosit(Internet Explorer sau Mozilla).
    − Apasati butonul "Aplly"
    Nota: Daca nu este vizibila nicio panoul de comanda al Windows inseamna ca nu aveti instalat Java
    Sursa: http://www.java.com/en/download/help/enable_panel.xml

  • Verificare activare Java in Mozilla, Internet Explorer sau Chrome. Informatia se refera la platformele: windows 7, Vista, Windows XP, Windows 2000, Windows 2003, pentru browser-ele: Internet Explorer, Firefox, Chrome

  • Cum activez Java pentru continutul din browser?

    Simptome:
    Aplicatii care nu merg, chiar dupa instalarea programului Java

    Cauze:
    Browser-ul nu a activat Java. Daca Java este instalat, dar aplicatiile inca nu merg, va trebui sa activati Java prin intermediul browser-ului

    Solutii:
    Pentru a activa Java din interfata browser-ului, efectuati urmatorii pasi:

    Internet explorer:
    In ordine succesiva:
    − Click pe "tools" apoi pe "Internet Options"
    − Click pe tab-ul "Security" apoi pe "Custom level"
    − Mergeti jos pana la "Scripting of Java applets"
    − Asigurati-va ca acolo se afla un buton marcat "Enable"
    − Apasati OK pentru a salva setarile

    Mozilla
    In ordine succesiva:
    − Porniti Mozilla Firefox sau reporniti-l daca acesta merge deja
    − In partea superioara a browser-ului, dati click pe "Firefox" (sau meniul "Tools" in Windows XP), apoi selectati "Extras" − unde se deschide managerul de "add-on"
    − in manager, apasati pe "Plugins"
    − apasati pe plug-in-ul Java(TM) pentru a-l selecta
    − apasati pe "Enable" (daca butonul indica "off", inseamna ca Java functioneaza deja)

    Chrome:
    In ordine succesiva:
    − apasati pe "key" si apoi selectati "Options"
    − selectati "Under the hood" si apoi "Privacy" si "Content Settings − va aparea apoi panoul "content Settings"
    − in "Plugins" apasati "Disable" pe plug-in-uri individual pentru a vedea daca suportul Java este activat
    − Apasati pe "Enable" (daca butonul indica "off", inseamna ca Java functioneaza deja)

    Nota: Setarile din panoul "plug-ins" poate fi deschis si prin introducerea textului "about: plugins" in bara de adrese.

    Sursa: http://www.java.com/en/download/help/enable_browser.xml

  • Cum pot dezinstala Java de pe calculator prin Windows?

    Informatie valabila pentru platformele: Windows 7, Vista, Windows XP / Versiune Java: toate versiunile de Java. Versiunile mai vechi de Java pot fi afisate in lista programelor sub numele de J2SE Runtime Environment sau Java 2 Runtime Environment. Va rugam sa stergeti versiunile mai vechi de Java in aceelasi mod ca si cum ati proceda cu program normal.

    Windows 7 si Vista − dezinstalat programe:
    In ordine succesiva:
    − Apasati pe butonul "Start"
    − Selectati "Control Panel"
    − Selectati "Programs"
    − Apasati pe "Programs and Features"
    − Selectati programul pe care doriti sa il dezinstalati prin apasarea unui click pe butonul "Delete"

    Nota: Pentru a dezinstala programe trebuie sa aveti privilegii de administrator

    Windows XP − dezinstalat programe:
    In ordine succesiva:
    − apasati pe butonul "Start"
    − selectati "Control Panel"
    − in "Control Panel" apasati click pe "Add" sau "Remove"
    − in "Add or Remove programs" veti vedea "List of Programs" unde apar toate versiunile de Java instalate. Selectati ce anume doriti sa stergeti, apoi apasati butonul "Delete"

    Sursa: http://www.java.com/en/download/uninstall.jsp
16. Cum sa setez imprimanta in format html fara a afisa informatiile redundante?
Informatiile din antetele si subsolurile tipariturilor in format html pot fi sterse din urmatoarele browsere:

Mozilla :
− in "Menu" apasati pe "File"
− selectati "Page Setup"
− in "Header and Footer" setati toate optiunile la "-empty-"
Sunteti aici: Pagina principală > Sistem rezervări B2B MerlinX > FAQ
wstaw na FB